UJIAN KEMAHIRAN MENEMBAK RELA (UKMR) 2020

Pada 19 Februari 2020, saya dan rakan-rakan Pegawai RELA Bersekutu/Kehormat dan anggota-anggota RELA Daerah Kota Setar telah menyertai Ujian Kemahiran Menembak RELA (UKMR) di Lapang Sasar, Pusat Latihan RELA Wilayah Utara, Bukit Selambau. 

Ini merupakan pengalaman pertama saya menggunakan senjata M16 dan pistol. Latihan menembak menggunakan M16, bagi saya agak sukar dari jarak 250 meter sehingga tembakan saya semuanya tersasar. Tetapi prestasi saya agak baik bagi tembakan menggunakan pistol jenis Glock19 dari jarak 50 meter apabila ia mengenai sasaran. Kemahiran menembak ini sememangnya memerlukan latihan yang berterusan untuk menjadikan kita penembak yang lebih baik. 

Program ini turut dihadiri oleh Tuan Pengarah RELA Negeri Kedah dan Puan Pegawai RELA Daerah Kota Setar. Terima kasih diucapkan kepada pihak RELA Daerah Kota Setar di atas penganjuran program ini.
                                        



















Comments